Jos viesti ei pure, jäseniä ei tule

Järjestön jäsenhankinta ja viestintä kuntoon – suunnitelmallisesti, erottuvasti, mitattavasti ja pala kerrallaan.

Teette merkityksellistä työtä. Mutta tiedetäänkö se?

Se, että teette järjestöissä tärkeää työtä ei yksin riitä. Että ihmiset liittyisivät mukaan, heidän täytyy nähdä, tuntea ja ymmärtää merkityksenne. Tämä sivu on ensiapu jokaiselle järjestölle, yhdistykselle ja ammattiliitolle, joka haluaa kasvattaa näkyvyyttään, jäsenmääräänsä ja vaikutustaan – kestävästi.

Jäsenhankinnan uudet keinot 
– strategia, sisältö ja kanavat

Tässä 26-sivuisessa oppaassa on tukku konkreettisia ideoita, testattuja menetelmiä ja case-esimerkkejä jäsenhankinnan uudistamiseen. Huom! Emme pyydä sähköpostiosoitettasi, vaan opas aukeaa suoraan luettavaksi. 
Lataa maksuton opas >
Liidimagneetti lataus

Suunnittele + Erotu + Mittaa = 💎

Näemme järjestökentässä suuren potentiaalin kaikissa kolmessa jäsenhankinnan onnistumisen kannalta kriittisimmässä osa-alueessa: suunnitelmallisuudessa, kyvyssä erottua ja toimenpiteiden mittaroinnissa. Jos yksikin osa-alue on huonolla tolalla, viestintä on ja pysyy ad-hoc-pohjaisena, eikä toimenpiteistä saada irti tarvittavaa dataa viestinnän ja markkinoinnin jatkuvaan kehittämiseen.

Olemme tehneet yhteistyötä lukuisten erikokoisten yhdistysten ja järjestöjen kanssa. Työ on kattanut mm. konsultointia, sisällöntuotantoa ja jäsenhankintakampanjoita. 
Jäsenhankintakampanjasta kuva

Strategiat, joilla erottua

Asiantuntijakumppani auttaa teitä  
A) tunnistamaan ja B) viestimään niistä tekijöistä, jotka tekevät yhdistyksestänne ainutlaatuisen juuri oikealle kohderyhmälle sekä luomaan strategiat, joilla pystytte erottautumaan tuhansien ja tuhansien vaihtoehtojen joukosta.

Arvot ja tavoitteet

Asiantuntijakumppanin avulla varmistatte, että viestintänne heijastaa juuri niitä arvoja ja tavoitteita, jotka ovat tärkeitä niin teille kuin jäsenillenne. Resurssit ovat niukat, mikä tarkoittaa, että tekemisen on oltava poikkeuksellisen suunnitelmallista ja tavoitteellista. Tässä pystymme auttamaan.

Jäsenlupaus ja luovat ideat 

Suomessa on yli 100 000 rekisteröityä yhdistystä. Samaa puhuvat hukkuvat meluun. Siksi tarvitaan selkeä arvolupaus - kiteytys siitä, mitä jäsen saa vastineeksi jäsenyydestään – ajastaan, rahastaan ja sitoutumisestaan. Kun tämä pystytään viestimään kiinnostavasti, olemme pitkällä. 

Kuinka me voimme auttaa

01

Viestinnän 
auditointi

Istutaan alas avainhenkilöiden kanssa, kirkastetaan lähtötilanne ja tunnistetaan tärkeimmät kehittämiskohteet. Näin homma lähtee varmuudella oikeaan suuntaan.
Lue lisää

02

Pilottikampanja: jäsenhankinta / tunnettuus

Sisältää taustoituspalaverin, kohdeprofiilien määrittelyn, mainostilien auditoinnin, tarvittavat verkkosisältöjen muokkaukset, mainossisällöt ja kampanjatoteutuksen.
Lue lisää

03

Kulttuuri- 
käsikirja™

Laaditaan visuaalisesti näyttävä ja informatiivisesti rikas Kulttuurikäsikirja, jossa on kerrottu kaikki olennainen teistä ja kuinka muutatte maailmaa. 
Lue lisää

Miksi Rookie?

Muutokseen vaikuttaa kolme asiaa

01

Strateginen osaaminen

02

Erottuvat luovat toteutukset

03

Oikeat mittarit

Rookie lukuina

Pitkässä juoksussa organisaatio on oman osaajaonnensa seppä. Työnantajat, joiden viestintä on
strategista, erottuvaa ja mitattavaa, voittavat kisan halutuimmista osaajista. Rookie Communications Oy
pystyy auttamaan tämä kokonaisuuden rakentamisessa paremmin kuin todennäköisesti kukaan muu.
Yli 200
Tyytyväistä asiakasta
Yli 1000
Projektia takana
Yli 100 vuotta
Kokemusta
destia
Orimattila
joensuu
Siun Sote
Mantsinen