Työnantajabrändäys kuntasektorilla

Vuonna 2022 Kuntarekryssä julkaistiin yli 100.000 avointa työpaikkaa, mikä oli yli 20.000 työpaikkaa - 24 prosenttia - enemmän kuin edellisenä vuonna. Avoimia työpaikkoja on ollut jatkuvasti auki yli 3.500, enimmillään jopa yli 7.000. Kun vaihtoehtoja on näin paljon, miksi joku haluaisi tulla töihin juuri teille? Kerrotaan se.  

Kriittinen kuntaviestinnän osa-alue 

Työnantajabrändäys on avainasemassa, kun halutaan houkutella ja sitouttaa osaajia kuntasektorille. Hyvin rakennettu työnantajabrändi auttaa erottumaan työmarkkinoilla, luo positiivisen mielikuvan työpaikasta ja viestii oman kuntanne tarjoamista mahdollisuuksista. Se kertoo työn merkityksellisyydestä, yhteiskunnallisesta vaikutuksesta ja siitä, miten työ voi olla samalla sekä antoisaa että palkitsevaa. 

Tyypilliset veto- ja pitovoiman ongelmat kuntasektorilla

Kunnat ja kaupungit kohtaavat monia haasteita veto- ja pitovoiman suhteen. Yhä kiristyvä kilpailu osaajista - erityisesti varhaiskasvatuksessa, opetustoimessa ja teknisellä puolella - asettaa kuntatyönantajat vaikeaan asemaan. Samalla työvoiman ikääntyminen ja nuorten ammattilaisten vähenevä kiinnostus kuntatyötä kohtaan lisäävät rekrytointipaineita. 

Työtehtävien vaativuus, resurssien niukkuus ja toisinaan haastavat työolot voivat johtaa henkilöstön uupumukseen ja työntekijöiden suureen vaihtuvuuteen. Näiden haasteiden keskellä kuntien ja kaupunkien on löydettävä keinoja houkutella uusia työntekijöitä ja pitää nykyinen henkilöstö motivoituneena.
Työantajabrändäys -kunnat ja kaupungit

Miksi asiantuntijakumppani kannattaa?

Työnantajabrändäys ja rekrymarkkinointi vaativat erityisosaamista, jota asiantuntijakumppani voi tarjota.

Kilpailukykyinen työnantajabrändi

Asiantuntijan avulla kunnat ja kaupungit voivat kehittää houkuttelevan ja kilpailukykyisen työnantajabrändin, joka puhuttelee juuri niitä osaajia, joita halutaan tavoittaa. Kumppani tuo mukanaan kokemuksen ja työkalut, joiden avulla organisaationne erottuu edukseen työmarkkinoilla. 

Brändi heijastaa oikeita arvoja ja päämääriä

Asiantuntijakumppani varmistaa, että brändi heijastaa niitä arvoja ja päämääriä, jotka ovat tärkeitä kunnallenne tai kaupungillenne. Näin voitte keskittyä siihen, mikä on teille tärkeintä – asukkaiden palvelemiseen ja yhteisön kehittämiseen – samalla kun työnantajabrändäys ja rekrytointistrategiat hoidetaan ammattilaisten toimesta. 

Vahva työnantajabrändi

Vahva työnantajabrändi ei pelkästään houkuttele uusia työntekijöitä, vaan myös sitouttaa nykyisiä – ja kuntasektorilla sitoutunut henkilöstö on paras tae kestävälle ja laadukkaalle palveluntuotannolle.

Kuinka me voimme auttaa

01

Työnantajaviestinnän auditointi

Istutaan alas avainhenkilöiden kanssa, kirkastetaan lähtötilanne ja tunnistetaan tärkeimmät kehittämiskohteet. Näin homma lähtee varmuudella oikeaan suuntaan.
Lue lisää

02

Pilottikampanja 3 kk
(ta-mielikuva tai rekry)

Sisältää taustoituspalaverin, osaajaprofiilien määrittelyn, mainostilien auditoinnin, tarvittavat verkkosisältöjen muokkaukset, mainossisällöt ja kampanjatoteutuksen.
Lue lisää

03

Työnantajaviestinnän pelikirja™

Organisaatioille, jotka haluavat selkeät ja dokumentoidut askelmerkit työnantajamielikuvan rakentamiseen ja rekrymarkkinointiin.
Lue lisää

Miksi Rookie?

Muutokseen vaikuttaa kolme asiaa

01

Strateginen osaaminen

02

Erottuvat luovat toteutukset

03

Oikeat mittarit

Rookie lukuina

Pitkässä juoksussa organisaatio on oman osaajaonnensa seppä. Työnantajat, joiden viestintä on
strategista, erottuvaa ja mitattavaa, voittavat kisan halutuimmista osaajista. Rookie Communications Oy
pystyy auttamaan tämä kokonaisuuden rakentamisessa paremmin kuin todennäköisesti kukaan muu.
Yli 200
Tyytyväistä asiakasta
Yli 1000
Projektia takana
Yli 100 vuotta
Kokemusta
destia
Orimattila
joensuu
Siun Sote
Mantsinen