Rekrytointi on kallista - kalliimpaa kuin olitte ehkä ajatelleet
Osaajahankinnan todellisia kustannuksia on hankala seurata. Oheisella rekrytoinnin kustannuslaskurilla pystytte arvioimaan, kuinka paljon euroja siihen kuluu omassa organisaatiossanne vuosittain. Tätä kautta pystytte mitoittamaan veto- ja pitovoimaan kohdistuvat investoinnit ja laskemaan niille takaisinmaksuajan.
Rekrytointi on elintärkeä prosessi. Oikean osaajan löytäminen vie aikaa ja on kallista, erityisesti jos työntekijä vaihtuu usein.
Osaajahankinnan kustannuslaskuri on suunniteltu auttamaan yrityksiä ymmärtämään ja hallitsemaan rekrytointiin liittyviä kustannuksia tehokkaammin - ja ennen kaikkea tekemään parempia, tietoon perustuvia päätöksiä.
Mitä laskuri tekee?
Osaajahankinnan kustannuslaskuri auttaa sinua laskemaan tarkasti kaikki rekrytointiin liittyvät kustannukset, mukaan lukien:
Henkilöstön keskimääräinen vaihtuvuus eri toimialoilla Suomessa vuonna 2022. Lähde: EK
Rekrytointikustannukset: Laskuri arvioi kaikki prosessin aikana syntyvät kustannukset, kuten työpaikkailmoitukset, rekrytointikumppaneiden palkkiot, haastatteluihin käytetty aika, matkakulut ym.
Vaihtuvuuskustannukset: Laskuri arvioi, kuinka paljon työntekijöiden vaihtuvuus maksaa yrityksellesi, mukaan lukien tuottavuuden menetys ja uuden työntekijän perehdyttäminen.
Työnantajabrändin vaikutus: Laskuri ottaa huomioon, kuinka vahva työnantajabrändi voi vähentää sekä rekrytointikustannuksia että vaihtuvuutta, ja arvioi, mitä se tarkoittaa euroissa.
Säästöt: Laskuri auttaa sinua arvioimaan investoinnin kokoluokkaa ja säästöjä, joita voit saavuttaa tehostamalla rekrytointiprosessia ja panostamalla työnantaja-brändin kehittämiseen.
Lataa opas työnantajabrändin rakentamiseen
Työvoimapula ja kohtaanto-ongelmat pahenevat tulevina vuosina vielä paljon siitä, mikä tilanne tänä päivänä on. Kun on valinnanvaraa, on myös vaihtuvuutta, ja osaajat vaihtavat leiriä hyvin matalalla kynnyksellä.
Tämä pakottaa työnantajat miettimään veto- ja pitovoimaansa ja investoimaan siihen. Hukkaan panostukset eivät mene, sillä vahvan työnantajabrändin on tutkittu vähentävän vaihtuvuutta jopa 28 prosenttia (pito) ja rekrytoinnin kustannuksia jopa 50 prosentti (veto).
Mutta miten, missä ja kuinka paljon? Siihen oheinen opas antaa apuja.
Ole yhteydessä. Sovitaan 30 min. tapaaminen, jossa käydään läpi organisaatiosi muutostarve ja mistä työnantajabrändin kehittäminen kannattaa aloittaa. Tapaaminen ei sido mihinkään.
Kuinka me voimme auttaa
01
Työnantajaviestinnän auditointi
Istutaan alas avainhenkilöiden kanssa, kirkastetaan lähtötilanne ja tunnistetaan tärkeimmät kehittämiskohteet. Näin homma lähtee varmuudella oikeaan suuntaan.
Pitkässä juoksussa organisaatio on oman osaajaonnensa seppä. Työnantajat, joiden viestintä on strategista, erottuvaa ja mitattavaa, voittavat kisan halutuimmista osaajista. Rookie Communications Oy pystyy auttamaan tämä kokonaisuuden rakentamisessa paremmin kuin todennäköisesti kukaan muu.