Rekrytointi on kallista - kalliimpaa kuin olitte ehkä ajatelleet 

Osaajahankinnan todellisia kustannuksia on hankala seurata. Oheisella rekrytoinnin kustannuslaskurilla pystytte arvioimaan, kuinka paljon euroja siihen kuluu omassa organisaatiossanne vuosittain. Tätä kautta pystytte mitoittamaan veto- ja pitovoimaan kohdistuvat investoinnit ja laskemaan niille takaisinmaksuajan. 
Rekrytointi on elintärkeä prosessi. Oikean osaajan löytäminen vie aikaa ja on kallista, erityisesti jos työntekijä vaihtuu usein. 

Osaajahankinnan kustannuslaskuri on suunniteltu auttamaan yrityksiä ymmärtämään ja hallitsemaan rekrytointiin liittyviä kustannuksia tehokkaammin - ja ennen kaikkea tekemään parempia, tietoon perustuvia päätöksiä.

Mitä laskuri tekee?

Osaajahankinnan kustannuslaskuri auttaa sinua laskemaan tarkasti kaikki rekrytointiin liittyvät kustannukset, mukaan lukien:
työntekijöiden vaihtuvuus eri toimialoilla
Henkilöstön keskimääräinen vaihtuvuus eri toimialoilla Suomessa vuonna 2022. Lähde: EK
Rekrytointikustannukset
Laskuri arvioi kaikki prosessin aikana syntyvät kustannukset, kuten työpaikkailmoitukset, rekrytointikumppaneiden palkkiot, haastatteluihin käytetty aika, matkakulut ym.
Vaihtuvuuskustannukset: Laskuri arvioi, kuinka paljon työntekijöiden vaihtuvuus maksaa yrityksellesi, mukaan lukien tuottavuuden menetys 
ja uuden työntekijän perehdyttäminen.
Työnantajabrändin vaikutus: Laskuri ottaa huomioon, kuinka vahva työnantajabrändi voi vähentää sekä rekrytointikustannuksia että vaihtuvuutta, ja arvioi, mitä se tarkoittaa euroissa.
Säästöt: Laskuri auttaa sinua arvioimaan investoinnin kokoluokkaa ja säästöjä, joita voit saavuttaa tehostamalla rekrytointiprosessia ja panostamalla työnantaja-brändin kehittämiseen.

Lataa opas työnantaja­brändin rakentamiseen

Lataa ilmainen opas brändin rakentamiseen
Työvoimapula ja kohtaanto-ongelmat pahenevat tulevina vuosina vielä paljon siitä, mikä tilanne tänä päivänä on. Kun on valinnanvaraa, on myös vaihtuvuutta, ja osaajat vaihtavat leiriä hyvin matalalla kynnyksellä.

Tämä pakottaa työnantajat miettimään veto- ja pitovoimaansa ja investoimaan siihen. Hukkaan panostukset eivät mene, sillä vahvan työnantajabrändin on tutkittu vähentävän vaihtuvuutta jopa 28 prosenttia (pito) ja rekrytoinnin kustannuksia jopa 50 prosentti (veto).

Mutta miten, missä ja kuinka paljon? Siihen oheinen opas antaa apuja.
Lataa opas täältä >

Ota yhteyttä

Ole yhteydessä. Sovitaan 30 min. tapaaminen, jossa käydään läpi  organisaatiosi muutostarve ja mistä työnantajabrändin kehittäminen kannattaa aloittaa. Tapaaminen ei sido mihinkään. 

Kuinka me voimme auttaa 

01

Työnantajaviestinnän auditointi

Istutaan alas avainhenkilöiden kanssa, kirkastetaan lähtötilanne ja tunnistetaan tärkeimmät kehittämiskohteet. Näin homma lähtee varmuudella oikeaan suuntaan.
Lue lisää

02

Pilottikampanja 3 kk
(ta-mielikuva tai rekry)

Sisältää taustoituspalaverin, osaajaprofiilien määrittelyn, mainostilien auditoinnin, tarvittavat verkkosisältöjen muokkaukset, mainossisällöt ja kampanjatoteutuksen.
Lue lisää

03

Työnantajaviestinnän pelikirja™

Organisaatioille, jotka haluavat selkeät ja dokumentoidut askelmerkit työnantajamielikuvan rakentamiseen ja rekrymarkkinointiin.
Lue lisää

Miksi Rookie?

Muutokseen vaikuttaa kolme asiaa

01

Strateginen osaaminen

02

Erottuvat luovat toteutukset

03

Oikeat mittarit

Rookie lukuina

Pitkässä juoksussa organisaatio on oman osaajaonnensa seppä. Työnantajat, joiden viestintä on
strategista, erottuvaa ja mitattavaa, voittavat kisan halutuimmista osaajista. Rookie Communications Oy
pystyy auttamaan tämä kokonaisuuden rakentamisessa paremmin kuin todennäköisesti kukaan muu.
Yli 200
Tyytyväistä asiakasta
Yli 1000
Projektia takana
Yli 100 vuotta
Kokemusta
destia
Orimattila
joensuu
Siun Sote
Mantsinen