Varmista onnistuminen rekryissä ja työnantajabrändin rakentamisessa!

Rookie Logo
Osaajapula pahenee tulevaisuudessa vielä paljon, se on fakta. Pysyäkseen kilpailussa mukana organisaatioiden on panostettava systemaattisesti veto- ja pitovoimaansa.

Että tässä onnistutaan, on sekä rekryprosessien että työnantajamielikuvan oltava kunnossa. Mitä se käytännössä tarkoittaa, siitä puhuvat rekrytointikonsultti, Eezy Personnel Kuopion yrittäjä Jenni Kemppainen ja työnantajamarkkinointiin erikoistuneen viestintätoimisto Rookie Communications Oy:n yrittäjä Arttu Käyhkö.

Miten rekryprosessi hoidetaan vastuullisesti ja varmistetaan positiivinen hakijakokemus? Entä kuinka työnantajamielikuvaa rakennetaan monikanavaisuuden viidakossa suunnitelmallisesti, erottuvasti ja mitattavasti?

Näihin ja moniin muihin kysymyksiin saatte vastauksia Eezy Personnelin ja Rookie Communicationin yhteisessä aamiaistilaisuudessa Luoto Kuopiossa (Makasiininkatu 5) ke 23.10. kello 8.00-9.30.

Käsittelemme tilaisuudessa muun muassa näitä teemoja:

Vastuullisuus – kun yrityksen brändissä päätetään nostaa esiin vastuullisuusasioita, nämä yhdistyvät lähes automaattisesti myös työnantajamielikuvaan. Systemaattisella brändityöllä tätä voidaan edelleen vahvistaa, mutta myös rekryprosessin tulee tukea tätä tai vastuullisuustyö vuotaa. Esimerkiksi yritys puhuu monimuotoisuudesta ja inkluusiosta, mutta valintaperusteet ovat syrjiviä tai ajatusvinoumien ohjaamia, vastuullisuuspuhe ei toteudu.

Vahva työnantajabrändi – vahvalla mielikuvalla houkutellaan ”oikeita”/ yrityksen arvot jakavia osaajia, pystytäänkö rekrytointiprosessin keinoin varmistamaan heidät sisään asti ja pysymään. Pysyvyyteen vaikuttaa olennaisesti mielekäs ja osaamiseen sopiva tehtävänkuva, jolloin on tärkeää objektiivisesti arvioida hakijan substanssia ja osaamista, vaikka kulttuurinen match olisi vahva.

Hyvin rakennettu työnantajabrändi on pitkäkestoinen kilpailuetu ja hyvin hoidettu rekrytointiprosessi varmistaa tämän. Huono prosessi taas syö jatkuvuuden. Hoidetaanko prosessi maaliin saakka niin, että kakkos- ja kolmoskandit haluavat myös tulevaisuudessa tavoitella yrityksessä avautuvia tehtäviä?

Viestinnän tasalaatuisuus – brändityössä viestiä mietitään huolella, tämän tulee jatkua myös rekrytointiprosessin kuluessa. Tone of voice-jatkumo, onko organisaatiossa rekrytoivien esihenkilöiden viestintäosaaminen brändiä täydentävällä tasolla tai tukea tähän saatavilla? Entä resurssi, ehditäänkö kaikkiin yhteydenottoihin vastata ja viestiä prosessista aktiivisesti?

Eezy Personnel

Eezy Personnel on osa Eezy-konsernia. Olemme kokenut rekrytoinnin kumppani, joka yhdistää osaajat ja työnantajat.
https://personnel.eezy.fi
Rookie Communications Oy

Rookie Communications Oy on joensuulais-helsinkiläinen työnantajabrändäykseen ja rekrymarkkinointiin erikoistunut viestintätoimisto.
www.rookiecom.fi
Ilmoittaudu tilaisuuteen alla olevalla kaavakkeella. Mukaan mahtuu 30 nopeinta!