Työnantajabrändäys sote-alalla

Sosiaali- ja terveyspalveluissa työvoimapula on yksi suurimmista ongelmista. Alan vaihtuvuus on suurta, jopa 36 prosenttia (lähde: EK). Kun vaihtuvuus on suurta, paine rekrytoinnissa on valtava.

Työnantajabrändäys ja rekrymarkkinointi

Työnantajabrändäys ja rekrymarkkinointi vaativat syvällistä ymmärrystä sekä alasta että markkinoinnista. Asiantuntijakumppanin käyttäminen tuo mukanaan laajan kokemuksen ja tietotaidon, joiden avulla organisaationne voi rakentaa houkuttelevan ja vaikuttavan työnantajabrändin.

Suunnitelmallisuus, kyky erottua ja toimenpiteiden mittaus

Emme pysty lupaamaan kuuta taivaalta, mutta näemme sote-alalla suuren potentiaalin kaikissa kolmessa työnantajamarkkinoinnin onnistumisen kannalta kriittisimmässä osa-alueessa: suunnitelmallisuudessa, kyvyssä erottua ja toimenpiteiden mittaroinnissa.

Jos yksikin osa-alue on huonolla tolalla, rekrymarkkinointi on ja pysyy ad-hoc-pohjaisena, eikä brändikampanjoista saada irti tarvittavaa dataa markkinoinnin jatkuvaan kehittämiseen.

Olemme tehneet yhteistyötä sekä hyvinvointialueiden että yksittäisten sote-toimijoiden kanssa. Työ on kattanut konsultointia, sisällöntuotantoa ja avaimet käteen -mallilla tuotettuja rekrykampanjoita. 
Hyvinvointialueet

Strategiat, joilla erottua

Asiantuntijakumppani auttaa teitä  A) tunnistamaan ja B) viestimään niistä tekijöistä, jotka tekevät organisaatiostanne ainutlaatuisen juuri tälle hakijalle, sekä luomaan strategiat, joilla pystytte erottautumaan sote-alan erittäin kilpailuilla työmarkkinoilla.

Arvot ja tavoitteet

Asiantuntijakumppanin avulla varmistatte, että brändinne heijastaa juuri niitä arvoja ja tavoitteita, jotka ovat tärkeitä niin teille kuin työntekijöillenne. Näin voitte keskittyä ydinosaamiseenne – laadukkaan hoidon ja palvelun tarjoamiseen – samalla kun työnantajabrändi ja rekrytointistrategiat hoidetaan ammattimaisesti.

Vahva työnantajabrändi

Vahva työnantajabrändi ei ainoastaan houkuttele uusia työntekijöitä, vaan myös sitouttaa nykyistä henkilöstöä. Fakta on, että sitoutuneet ja motivoituneet ammattilaiset ovat organisaationne tärkein voimavara. Siksi myös työnantajabrändin jatkuva kehittäminen on elintärkeää.

Kuinka me voimme auttaa

01

Työnantajaviestinnän auditointi

Istutaan alas avainhenkilöiden kanssa, kirkastetaan lähtötilanne ja tunnistetaan tärkeimmät kehittämiskohteet. Näin homma lähtee varmuudella oikeaan suuntaan.
Lue lisää

02

Pilottikampanja 3 kk
(ta-mielikuva tai rekry)

Sisältää taustoituspalaverin, osaajaprofiilien määrittelyn, mainostilien auditoinnin, tarvittavat verkkosisältöjen muokkaukset, mainossisällöt ja kampanjatoteutuksen.
Lue lisää

03

Työnantajaviestinnän pelikirja™

Organisaatioille, jotka haluavat selkeät ja dokumentoidut askelmerkit työnantajamielikuvan rakentamiseen ja rekrymarkkinointiin.
Lue lisää

Miksi Rookie?

Muutokseen vaikuttaa kolme asiaa

01

Strateginen osaaminen

02

Erottuvat luovat toteutukset

03

Oikeat mittarit

Rookie lukuina

Pitkässä juoksussa organisaatio on oman osaajaonnensa seppä. Työnantajat, joiden viestintä on
strategista, erottuvaa ja mitattavaa, voittavat kisan halutuimmista osaajista. Rookie Communications Oy
pystyy auttamaan tämä kokonaisuuden rakentamisessa paremmin kuin todennäköisesti kukaan muu.
Yli 200
Tyytyväistä asiakasta
Yli 1000
Projektia takana
Yli 100 vuotta
Kokemusta
destia
Orimattila
joensuu
Siun Sote
Mantsinen